Doorgaan naar hoofdcontent

Verlichte boerderijenroute

Tien avonden in februari worden veel mooie oude boerderijen in onze omgeving in het licht gezet. De meeste avonden waren al geweest tijdens onze vakantie in Frankrijk maar gelukkig kreeg ik gisteravond nog de kans om er iets van te zien. Ik nam maar een klein deel van de route want ik deed het op de fiets, in het donker met die grote bus op die smalle polderwegen een parkeerplek vinden vond ik maar niets.



Het is bekend gebied voor mij, de meeste bewoners van de boerderijen ken ik. Op de boerderij van Peije en Corrie  gingen vroeger de kleuterklassen op bezoek en ik ging vaak mee om te helpen en foto's te maken. De kinderen knuffelden de kalfjes en mochten in de hooiberg spelen. Daarna had Corrie kannen met warme chocolademelk klaar staan. Wat een feest was dat altijd. Corrie heeft jarenlang kaas gemaakt, de bekende Stolwijkse boerenkaas.




Ineens vielen de prachtige bovenramen me op en later las ik in het boekje wat bij de route hoort dat dit Engelenramen zijn, lees hier maar even over deze bouwstijl.



Reacties

Prachtig! Mooi om daar in de buurt te wonen. Groet El
Wat leuk van die Engelenramen. Eens kijken of die hier in Noord Holland ook voorkomen. Mooie sfeerfoto's trouwens!
Ageeth Mooij zei…
Het werkt goed om ze op deze manier los van de omgeving te zien, dan valt er meer op! Prachtig zijn ze Marthy!
Bertiebo zei…
Mooi zeg en je foto's ook!
Vlimbouter zei…
Super, die engelenramen. Ik heb weer iets bijgeleerd. Dankjewel! Sfeervolle foto's!
Wat een leuk initiatief. Nooit eerder van gehoord. En zo mooi verlicht zie je weer andere dingen. En die Engelen-ramen ga ik even nader bekijken.
Engelenramen. Weer iets geleerd vandaag (-:
Een goed idee om dergelijke boerderijen in "het zonnetje" te zetten. Bijzonder sfeervol.
Fijn weekend!
Sjoerd zei…
Zo kijk je ineens heel anders naar die Boerderijen. Het zijn mooie kunstobjecten geworden.
Emie zei…
Wat een welvaart daar in de polder. In de boerderij in je nieuwe kop wil ik wel wonen.
Marthy zei…
Gezellig, dan zou je bijna een buurvrouw van me worden.
Wat mooi. Je kijkt er op deze manier heel anders naar!
Marthy zei…
Ze staan zo even goed 'in the picture'.