Doorgaan naar hoofdcontent

De grote stad

Het is zeker niet onze gewoonte om op zondag te gaan winkelen en de man ging dan ook onder protest mee. Af en toe mag je best afwijken van je normale patroon vind ik en ik wilde in de grote stad, Rotterdam in dit geval, even op zoek naar een paar Sinterklaascadeautjes. De Bijenkorf had niet wat ik zocht en ze doen daar van binnen en buiten niets meer aan Sinterklaas, schande. Dat was de eerste tegenvaller.

Twee winkels met papierwaren en een kookwinkel verder brachten ons ook niet wat we wilden. Weer een tegenvaller. Op naar Hudson's Bay, dat nieuwe warenhuis waar iedereen het over heeft en wat in Rotterdam in het oude V&D gebouw is gekomen. Het meisje op de kookafdeling zag er aardig uit, ze was ook aardig maar wist absoluut niets van de artikelen op haar afdeling. Exit Hudson's, we zijn er tien minuten binnen geweest. Bij de Blokker kochten we iets wat we waarschijnlijk ook in ons dorp hadden kunnen kopen en toen zijn we weer snel naar de Metro gelopen. Wat me nog opviel is dat er zoveel winkels zijn die alleen maar hebbedingen verkopen, rommel dus. Bovenstaande klinkt al met al nogal negatief. Jullie moeten me maar niet kwalijk nemen, wij zijn absoluut niet geschikt voor de grote stad.


Reacties

Ook in de grote stad heb je leuke kleine gebieden waar je wel iets leuks kunt vinden. Helaas geef ik je gelijk wat de Bijenkorf en Hudson's Bay betreft, koele zaken waar geen gevoel meer van uit gaat. Misschien komt ook daarin nogeens een omslag. Groet El
Bertiebo zei…
Ook van mij krijg je gelijk wat de Bijenkorf en Hudson's Bay betreft. En dan ben ik nog wel een stadsmens!
Emie zei…
En wij zeiden onlangs nog tegen elkaar dat we toch graag weer eens naar de (Haagse) binnenstad wilden gaan. Daar zijn we geboren en getogen en vinden het altijd weer fijn die sfeer te snuiven. Hè, hè, eindelijk zijn we eens zeer verschillend!
Marthy zei…
Je hebt gelijk, Esther, over die leuke kleine gebieden, maar we waren nu niet in een echt leuke wijk;-) Ook onze fout misschien. En bij die grote warenhuizen moeten wij dorpsmensen, wat klantvriendelijkheid betreft niet meer zijn.
Marthy zei…
Personeel wat je moet gaan zoeken, wat dan met zijn drieën staat te praten en werkelijk niets weet speciale artikelen. Heel jammer.
Marthy zei…
Wij zijn nu eenmaal geen stadsmensen en zullen het ook nooit worden, Emy. We waren blij dat we weer thuis waren, haha.
O jee, hoe moet dat nu woensdag?
Wat jammer dat je eigenlijk niet goed geslaagd bent. En toch kun je hele mooie dingen zien in grote steden, maar dan niet bij/in de grote winkels. Mooie gebouwen, parken....
Marthy zei…
Oh ja, daar hebben wij heus wel oog voor, maar daar waren wij nu niet naar op zoek.
Marthy zei…
Lekker rondkijken en niets hoeven te kopen, heerlijk.
Sjoerd zei…
Hudson's Bay heeft hier ook meteen afgedaan. Ik weet niet welke formule die hanteren, maar ik heb nog niemand gevonden waarbij die formule aanslaat.
Ageeth Mooij zei…
Teleurstellend en frustrerend!
Oh, ik dwaal zo graag door Rotterdam! Ik voel me echt thuis als ik daar ben en daar hoef ik niets voor te kopen. Het is elke keer de uitdaging weg te blijven van Donner, want als ik daar binnenstap, kom ik het eerste uur niet meer naar buiten. Soms ga ik even met m'n dochter naar de stad en lunchen we samen in het Martcafé op de hoek in de Markthal.
Lieve groet
Bertiebo zei…
Dat was in Hudsons Bay Amsterdam niet zo. Daar waren ze juist heel erg vriendelijk en attent. Maar het is niet mijn soort winkel
Marthy zei…
Wij waren ook bij Donner en dat is een zaak die me wel aanstaat. Iedere boekwinkel trouwens....
Marthy zei…
Ik was wel teleurgesteld dat we niets konden vinden van wat we nodig hadden maar ik krijg er geen frustaties van hoor. Wij hebben al lang geaccepteerd dat we geen stadsmensen zijn. Wij passen meer op het platteland.
Marthy zei…
Ik heb niet echt gelet op de winkelcollectie maar ik ben bang dat het personeel wat daar loopt niet veel opleiding heeft in die branche.
Als ik naar de stad ga, en dat gebeurd niet zo vaak, ga ik vaak op zoek naar de kleinere onafhankelijke winkeltjes. Het liefste niet naar die grote ketens, behalve de Hema dan ;-)
Marthy zei…
Je hebt gelijk, Alet, dat zou ik ook moeten doen, maar ik kom zo weinig in Rotterdam dat ik er amper de weg weet.
Wieneke zei…
Waaaaat? Doet de Bijenkorf niks aan Sinterklaas. *is diep geschokt* Nu zal de wereld wel snel vergaan, denk ik. Het is vast de leeftijd, Marthy. Ik vind aan winkels ook niet veel meer. Allemaal nutteloze erg goedkope maar wel dure troep. Dat zal heus niet erger zijn dan vroeger, maar het lijkt mij gewoon veel erger.
Anoniem zei…
Koop toch in de vreemde niet wat uw eigen stad u biedt. Misschien is Woerdman (kookwinkel) op de Markt in Gouda een idee om te kijken. Zondag is bij ons een rustdag, geen dag om te winkelen. Annelies
Ik kom graag in een grote stad maar ben altijd weer blij als ik naar huis (=dorp) mag
Anoniem zei…
Ik vind het heerlijk om eens naar de stad te gaan, meestal is het dan kijken kijken en niet kopen, vooral genieten van het dagje met degene met wie ik ben, maar wat is het fijn om thuis te komen.......
Daarnaast hanteer ik de gedachte, koop zoveel als mogelijk in je eigen dorp om de lokale ondernemer te steunen, ik vind het belangrijk hen dit te gunnen en dan hebben we het nog niet eens over stukje vakmanschap en service!
Ik krijg hierover nogal eens onbegrip, hetgeen ik jammer vind!
Groet,
Marrian
Marthy zei…
Ik denk dat de Bijenkorf hiermee de discussie over Zwarte Piet uit de weg gaat.
Ik geloof nog steeds heilig dus het was voor mij echt een teleurstelling.
Onliemie zei…
Vreselijk shoppen ... nog erger shoppen voor de feestdagen zoals voor kerstcadeautjes. Ik ben daar altijd te laat mee omdat ik maar blijf uitstellen en dan moet ik op het allerlaatste moment de grote drukte in met ellenlange wachtrijen aan de kassa's! Ik haat het!
Marthy zei…
Goed idee, Woerdman gouda, bedankt Annelies. Ik kom ook in Gouda zo weinig dat ik helemaal niet dacht aan die winkel.
Marthy zei…
Wij voelen ons nooit echt thuis in een stad, zijn toch echte plattelandsmensen.
Marthy zei…
Alles wat wij op het dorp kunnen krijgen kopen we daar, mits ze natuurlijk goede service geven maar daar valt hier niets over te klagen. Het maakt ons dan ook nog niet uit als het iets duurder is, dat haal je er zeker op de lange termijn uit. Jammer dat veel mensen dat niet willen begrijpen.
Marthy zei…
Shoppen zal nooit mijn hobby worden. Alles wat ik niet dichtbij kan kopen probeer ik via internet te bestellen maar soms moet je een artikel echt even van dichtbij bekijken en dan zal je toch echt die stad in moeten.
Wieneke zei…
Dat meen je toch niet? Dus dan doen ze maar helemaal niks meer? Wat een troosteloosheid!
Anoniem zei…
Woerdman zit sinds kort in een veel groter pand, op hetzelfde rijtje als de vorige winkel (die blijft trouwens ook bestaan). Je kijkt je ogen uit in de nieuwe winkel, veel ruimer opgezet, dat andere pand stond wel heel mutje vol natuurlijk. Annelies