Doorgaan naar hoofdcontent

Boerenbont en Gouds glas

Zijn ze niet geweldig, die leuke tasjes die we gisteren bij de VVV in Gouda zagen hangen. Boerenbonter kan niet. Dus als een van jullie nog veel rode zakdoeken heeft en nooit meer carnaval viert, pak de naaimachine en leef je uit. En de tas op de fiets met een afbeelding van de Goudse Glazen is jaloersmakend voor buitenlandse toeristen. Die vinden de Nederlandse fietstassen echt het einde en dan nog met dat wereldberoemde glas erop helemaal natuurlijk.


Reacties

Ageeth Mooij zei…
Ach, mijn vader gebruikte altijd boerenbonte zakdoeken!
Prachtige souvenirs, daar heb je wat aan.
Emie zei…
Zodra ik weer achter het naaimachien ga zitten, ga ik van dat soort tasjes maken. Leuke weggevers ook.
Heel leuk, ook om kadootjes in te verpakken.
Annelies zei…
Mooie dag hebben jullie gehad in Gouda! Wat leuk die boerenbont zakdoeken: jeugdsentiment hoor.
M'n opa, boer in Brabant, had stapels van die rode zakdoeken die hij overal voor gebruikte. Had je bijv. je knie bezeerd, dan kwam er zo'n grote zakdoek uit de zak van z'n "manchesterse" broek en kreeg je een mooi boerenbont verbandje er omheen.
Marthy zei…
Manchesterse broek, dat is eeuwen geleden dat ik dat woord zag gebruiken. Mijn vader droeg ze ook altijd.
Marthy zei…
Ik droeg ze jaren geleden altijd om mijn nek met wandelen. Ga toch eens zoeken....
Marthy zei…
Ik kocht afgelopen week theedoeken bij de Hema, blauw geruit, die je uitstekend als voering zou kunnen gebruiken.
Marthy zei…
Ja, je krijgt allerlei ideeën door die tasjes.
Pippa's Hus zei…
Die tassen zijn geweldig! Ik heb nog heel veel van die zakdoeken dus als ik wil kan ik los! XX Esther
Marthy zei…
Ik dacht al dat er mensen waren die dit een leuk idee zouden vinden. Heb ik toch goed gedacht, haha.
Sjoerd zei…
Mooie tas, daar kan ik niet tegenop.
KnutzEls zei…
Leuk als cadeautjes naar het buitenland. Succes verzekerd.
Of je nu wel of niet naar Carnaval gaat, in Limburg zijn die zakdoeken en boerenkielen sowieso 'not done' hoor!
Marthy zei…
Wat heb jij te bieden, Sjoerd?;-)
Marthy zei…
Jullie maken dat ik ook bijna achter de naaimachine kruip, Els;-)
Marthy zei…
Hier merk je meteen dat ik geen verstand van carnaval hebt, Jeanne.
Die tasjes zijn écht leuk. Maar de topper van de week zijn de fietstassen. Goed gezien van je!
Bertiebo zei…
Superleuk, die tassen. Helaas heb ik geen tassen nodig. He-le-maal niet!!!
Elizabeth zei…
Wat leuk! Ik heb inderdaad nog een stapel van die zakdoeken liggen en ze worden nooit gebruikt... Goed idee om daar eens iets leuks mee te doen!
Onliemie zei…
Geweldig die Hollandse (fiets)tassen. Vooral die bonte zakdoektassen die lijken me nog wel wat. Leuk.
Marthy zei…
Er zijn zulke leuke dingen te zien als je je ogen open houdt, Mirjam.
Marthy zei…
Eh....voor Anna?
Marthy zei…
Een bezoekje aan een VVV kantoor en je hebt volop inspiratie.
Marthy zei…
Zijn die niet te koop in België, Kris? In Nederland zelfs online te koop: https://www.zakdoeken.nl/
Onliemie zei…
Ik zou het niet weten, Marthy. Wel die zakdoeken op de markt en ik zou die tasjes natuurlijk zelf maken. Zo klaar! ;-)
miekequilt zei…
Wat een leuke tassen. Heb gisteren mijn lapjes opgeruimd en bedacht dat ik weer eens tassen zou kunnen maken. Dankzij jou heb ik weer inspiratie.
Marthy zei…
Haha, graag gedaan, Mieke.
Ineke zei…
Leukkkkk. Zo'n fietstas wil ik ook wel. En anders een van die andere.
Marthy zei…
Zal een van ons toch achter de naaimachine moeten kruipen, Ineke;-)