Doorgaan naar hoofdcontent

Afgedankte kerstbomenbos

Dit is echt het laatste blogbericht van onze wandeling in Amsterdam-Noord op zes januari, maar het idee is zo leuk dat ik het jullie toch nog even wil vertellen. Wij kwamen namelijk bij een stukje grond waar iedereen druk bezig was met kerstbomen. Hè, kerstbomen, dat hebben we toch al gehad, we zijn toch aan het nieuwe jaar begonnen? De man op de bovenste foto legde ons uit wat hier gebeurde. Voor de kerst zijn er honderden bomen verkocht en de bedoeling is dat mensen na de feestdagen hun kerstboom gaan planten op dit stukje grond.  Na een jaar kunnen zij hun boom weer ophalen om opnieuw te gebruiken. En daar waren deze mensen dus mee bezig, hun boom aan het herplanten.

Ik vind het een geweldig idee, een tweede leven voor de kerstboom. Goed initiatief! De kleurige figuur hieronder zat het een en ander op te vrolijken met zijn muziek.



Reacties

Recycling, zeker een goed idee.
KnutzEls zei…
Goed idee, inderdaad.
Emie zei…
We proberen dat ook elk jaar te doen maar dan in partuculiere tuinen. Dit is een fantastisch initiatief.
Marthy zei…
Het is mij in mijn oude tuin hier in Stolwijk wel eens gelukt.
Echt een geweldig idee!
De foto van de muzikant is bijzonder. Wat een kleding heeft de man aan. Ik kan dat wel waarderen van mensen.
Sjoerd zei…
Leerrijk voor je kinderen...
Wij hebben de kerstboom eens op de volkstuin gezet en 3x gebruikt. Daarna sloeg-ie niet meer aan. Maar leuk om eens geprobeerd te hebben.
Marthy zei…
Wat goed, drie keer. Dat is nog eens hergebruiken.
Onliemie zei…
Wat een top idee!
Elizabeth zei…
Dat zouden ze op meer plaatsen moeten doen!