Doorgaan naar hoofdcontent

IJs in de polder

Oei, koud vanmorgen, het had goed gevroren. Ik wilde gaan zwemmen dus dat betekende dat ik de auto moest krabben want Mart lag nog in bed. We hebben wel een garage maar die wordt zoals bij veel mensen gebruikt als schuur en ons erf is groot genoeg om een auto neer te zetten. Alhoewel ik zat te rillen in die koude auto op weg naar het zwembad zag ik wel hoe mooi het in de polder was. Daarom ben ik na thuiskomst gauw een paar foto's gaan maken. Een zwaan en een paar meerkoeten waren de sterkte van het ijs al aan het uitproberen.




Reacties

Emie zei…
De polder blijft je inspireren en terecht. Wat een prachtige foto's en ook dapper van je om al zo vroeg te gaan zwemmen. Bikkel hoor.
Ageeth Mooij zei…
Ook zo is de wereld prachtig. Je foto's ook!
Het is wel oppassen met autorijden met de lage zon.
Marthy zei…
Ik voelde me vanmorgen met die kou extra dapper, Emie;-)
Marthy zei…
Die lage zon is lastig maar tegelijkertijd is het heerlijk dat ie schijnt aan een strak blauwe hemel.
KnutzEls zei…
Mooie foto's. Ik hou wel van dit weer, lekker pittig.
Jeanne zei…
Ik zie dat jij er ook zo van geniet! Zo mag de winter doorgaan toch?
Elizabeth zei…
Prachtige foto's! En ik weet weer waarom ik van de winter houd...
Vandaag moest ik werken, dus geen tijd voor foto's. Al had ik ze wel willen nemen.
Hopelijk vriest het vannacht ook nog en krijg ik morgen de kans...

Groetjes, Elizabeth
Sjoerd zei…
Die zwaan is duidelijk het water kwijt. Mooie foto's meis.
Vlimbouter zei…
Wat heb ik daar bewondering voor: bij zo'n vriesweer de moed hebben om te gaan zwemmen. Dapper van jou!
Marthy zei…
Prima weer voor mij, Els. Lekker, dat tintelende.
Marthy zei…
Dit is prachtig winterweer, Jeanne. Vooral in de polder is het met dit weer heel mooi.
Marthy zei…
Ook rondom jouw huis zal het prachtig zijn met dit weer, Elizabeth, dus ik hoop dat het er morgenochtend weer zo uit ziet.
Marthy zei…
Hij liep met hele voorzichtige stappen over dat ijs, een grappig gezicht, alsof hij even moest wennen.
Marthy zei…
Hihi, ik kan hard zijn voor mezelf, Lut;-)
Onliemie zei…
Geweldige foto's... ik sluit me aan bij Vlimbouter...brrrr... maar van de andere kant loop ik elke ochtend een blok om met de honden (om half 7! Ja je leest het goed....) en dat lukt me ook en is nog fijn ook...soms iets minder...;-)... maar toch blijft het leuker in de zomer want dan kan ik op dat uur het bos in aan de overkant...
Toch blijf ik je een flinkerd vinden! :-)
Vera zei…
Wat waaghals die zwaan. Ik hoop dat jij de ramen gekrabd hebt, Mart anders zal anders niet blij zijn
Marthy zei…
Ik heb het jarenlang gedaan, 's morgens vroeg zwemmen, in de zomer zowel als in de winter dus ik vond het niet zo moeilijk om het weer op te pakken. Aan de kust geboren en we bleven soms zwemmen in zee tot eind september. Kwestie van gewenning.
Marthy zei…
Toen we nog werkten krabde Mart altijd de ramen voor me, Vera, maar nu blijft hij liggen en moet ik het zelf doen.
Het is zo heerlijk wonen in de polder! Ik kan de stilte horen op je foto's...
Lieve groet.
Marthy zei…
Ik ben gek op de polder, Mirjam. Voel me een bevoorrecht mens dat ik hier kan wonen.
Jolanda zei…
Prachtig zijn je eerste winterfoto's. Ik moest werken dus helaas nog geen winterplaatjes bij mij. Maar wel fijn om bij jou even mee te genieten!
Marthy zei…
Ik hoop dat ik er nog meer kan maken, Jolanda, het is altijd weer leuk om die winterse wereld te fotograferen.