Doorgaan naar hoofdcontent

Navigatietoestel

Wij hebben onszelf voor Sinterklaas een GPS cadeau gedaan die je zowel voor wandelen als voor fietsen kan gebruiken. Voor buitensporters, wat wij toch wel zijn, een ideaal navigatietoestel. De routes die je al fietsend of wandelend aflegt kun je met deze GPS vastleggen en bestaande routes kunnen gedownload worden. Afgelopen zomer kregen we van diverse gasten in ons vakantiehuis de vraag of we GPS tracks voor ze hadden, zowel op fiets- als op wandelgebied. Voortaan kunnen wij hen ook daarmee van dienst zijn. Ik zeg bovenstaande allemaal we zo makkelijk maar we moeten er eerst nog mee leren om te gaan, voor ons een hele kluif. Maar goed, al doende leert men en we gaan het ding de komende weken gewoon overal mee naar toe nemen.


Reacties

Bertiebo zei…
Ik weet niet eens precies wat het is. Maar ik begrijp dat het heel handig is. Veel plezier ermee
Emie zei…
Hele moderne sinterklazen zijn jullie!
Lida zei…
Oh, die dingen zijn heel handig. Manlief is ook gek op allerlei navigatie apparatuur. Zo kan hij bijv. invoeren waar de auto staat als we op onbekend terrein wandelen. Of eenmaal thuis bekijken welke route we precies gefietst hebben. Voor mij is het allemaal abacadabra. Ik snap er niets van, waar mijn man dan weer helemaal niks van snapt, want het is zó simpel. Ja ja....
KnutzEls zei…
Ik ken [nou ja kén) zo'n apparaat, maar geen idee hoe het werkt. Maar na verloop van tijd leer je er vast mee omgaan. En dan is het zeker fijn bij wandel- en fietstochten. Wat ze al niet bedenken voor den modernwn mensch 😊
Elizabeth zei…
Dat lijkt me nou echt geweldig! En zelfs een hoogtemeter erop .. Ik wil altijd zo graag in het buitenland weten hoe hoog we zitten, beetje een tik van me hoor. Zit er ook nog een temperatuurmeter op?
Ik denk dat jullie er heel veel plezier van gaan hebben!

Groetjes, Elizabeth
Marthy zei…
Ach, Bettie, als je het niet nodig hebt verdiep je je er ook niet in. Heb ik ook met zoveel dingen.
Marthy zei…
Ik ben het een poosje uit de weg gegaan omdat het met zo ingewikkeld leek, maar we moeten mee in de vaart der volkeren dus we duiken in de materie en zullen dit ook wel onder de knie krijgen.
Marthy zei…
Ik hoop dat het voor ons ook zo simpel gaat worden, Lida, ik hou jullie op de hoogte.
Marthy zei…
Oh Els, er zijn nog zoveel zaken waar ik niets van snap en dat laat ik dan maar gewoon langs me heen gaan. Maar dit apparaat kan ons erg van dienst zijn.
Marthy zei…
Ja Elizabeth, een hoogtemeter zit erop en dat is vooral in de bergen van de Ardèche handig want ik wil ook altijd graag weten hoe hoog we zitten. Of er een temperatuurmeter op zit weet ik nog niet, in ieder geval wel een kompas.
Wieneke zei…
Ik ben benieuwd hoe hij jullie bevalt. Laat je dat nog eens weten?
Marthy zei…
Over twee weken lopen we een etappe (twee dagen) van het Trekvogelpad en dan gaan we hem zeker gebruiken. Mijn ervaringen maak ik hier bekend,
Mirjam zei…
Wat een super apparaat Marthy, daar gaan jullie echt heel veel plezier van hebben hoor, dat geloof ik echt. En met jullie ook de gasten die er komende zomer weer zullen zijn. Maar inderdaad, het lijkt mij ook een hele kluif om door te krijgen hoe zo'n apparaat werkt... succes ermee.
Heel fijne avond,
Liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Dat is het nadeel van het al wat ouder zijn, Mirjam, wij doen er langer over om zoiets onder de knie te krijgen. Onze kinderen en kleinkinderen draaien er hun hand niet voor om.
MarijkeO zei…
Ben ongeveer dezelfde leeftijd als jullie. Ik kocht er vorig jaar eentje en vind het GEWELDIG. Beetje voorbereiden om leuke tracks te downloaden en goeie kaarten te hebben van de gebieden waar je bent of heengaat. Super om dan op reis altijd mooie gedetailleerde kaarten te hebben. We kunnen overal wandelen! (dat heb je met een buscampertje)
Marthy zei…
Marijke, leuk dat je reageert. Ik ben me een beetje aan het voorbereiden op de GPS. Over veertien dagen gaan we een deel van het Trekvogelpad lopen en ben dan van plan om de route te downloaden en dan maar eens te beginnen.