Doorgaan naar hoofdcontent

In de polder

Zo zag de polder er gistermiddag uit toen ik op de fiets op weg was naar Gouda voor een paar boodschapjes. Nadat ik thuiskwam van mijn groenfrutselarij en het maar zulk prachtig weer bleef vond ik dat ik maar eens gezond iets buiten moest gaan doen en dus pakte ik de fiets. Ik trok wel een paar handschoenen aan voor de kou maar verder was het heerlijk, echt genieten. En op de onderste foto kun je zien hoe de polder er vanmorgen om half negen uit zag toen ik met de auto op weg was naar Oudewater om te lopen. Vanuit huis kon ik al zien dat de lucht prachtig rood kleurde door de opkomende zon en ik weet dat ik dan snel moet zijn, want die kleurenpracht is zo weer voorbij. Dus een minuut of tien eerder vertrokken zodat ik in de polder een paar foto's kon nemen. We hadden terwijl we liepen de wind schuin achter ons op de dijk dus dat was terug een koud klusje. Handschoenen had ik wel bij me maar ik had nog niet aan een hoofdband gedacht. Die ligt inmiddels vanuit de kast boven nu beneden op de kapstok voor de volgende keer.

Reacties

Bertiebo zei…
Ja wat een heerlijke dag was het hè. Wij hebben ook zo'n end gewandeld! Leek net lente!
Marthy zei…
Op zulke dagen moet ik echt van mijzelf naar buiten, Bettie.
Soms ben ik echt wel heel jaloers op je, zomaar kunnen doen wat je wil en telkens weer ervan genieten!
Sjoerd zei…
De bovenste foto vind ik op de een of andere manier super...
Marthy zei…
Dat doet het op de een of andere manier altijd goed, Sjoerd, een weg of pad dat wegloopt met een bocht.
Marthy zei…
Vijf jaar met pensioen en wat bevalt dat goed. Terwijl ik toch een hele leuke baan had met lieve collega’s bij een familiebedrijf waar veel geld verdiend werd. En dat genieten, dat heb ik van mijn moeder geërfd. Als wij haar vertelden dat we iets leuks gingen doen zij ze steevast, "Geniet maar, kind" en zij was er zelfs ook heel goed in. Ik besef dat dat een kunst is, want ik zie heel veel mensen om me heen die het niet kunnen wat jammer is. Er valt zoveel te genieten zonder dat het een cent hoeft te kosten.