Doorgaan naar hoofdcontent

Dickens festival


We staken gisteren de IJssel over met het Bronkhorsterveer en liepen over de dijk naar Bronkhorst. Evenals Deventer houdt dit kleinste stadje van Nederland met de kerst een Dickens festival en wij kwamen daar precies op het juiste moment.


Verschillende mensen lopen in kleding uit de Victoriaanse tijd. In de straten van Bronkhorst branden vuurkorven, terwijl zangkoren zorgen voor de innerlijke warmte. Er is een kleine kerstmarkt en mensen beoefenen oude ambachten.




Terwijl er in Deventer een wachttijd is bij de toegang tot het Dickens Festijn was het hier helemaal niet druk. Het is natuurlijk ook veel kleinschaliger en daarom misschien wel zo leuk.


Ons bezoek aan Bronkhorst maakte dit weekend wel heel speciaal, dus alles bij elkaar waren het weer twee heerlijke dagen. We gaan agenda's trekken voor de volgende keer.

Reacties

KnutzEls zei…
Wat leuk is dat en wat een mooie portretten.
Pure nostalgie, zeker in zo'n sfeervolle plaats! Ik snap helemaal dat jullie genoten hebben :)
Emie zei…
Ge-wel-dig! Wat een mooie portretten heb je gemaakt. Wat een bof dat jullie dit Dickensfestival troffen dat maakte dit weekend wel heel bijzonder voor jullie.
Sjoerd zei…
Er zitten wat markante koppen bij... Schitterend.
Marthy zei…
Ontzettend leuk was het en stom toeval dat wij op de juiste plaats en juiste tijd waren, Els.
Marthy zei…
Ja, allen dat plaatsje al is een bezoekje waard, beeldschoon.
Marthy zei…
Ik wist dat het Dickens festival dit weekend in Deventer werd gehouden, Emie, maar dat ze het in Bronkhorst op kleine schaal ook deden was een verrassing.
Marthy zei…
Ja, voor die koppen wil je je camera wel tevoorschijn halen, Sjoerd.
Wieneke zei…
De Dickenstoestand in Deventer is tegenwoordig niet meer te doen. Veel te druk. Busladingen bezoekers worden aangevoerd en je kunt over de hoofden lopen. Dit is zeker veel leuker.
Bertiebo zei…
Oooh... weer vergeten. Ik kwam er een keer terecht op de terugweg uit Deventer, aan het eind van de dag. Men was al in de slotfase. Ik nam me toen voor om nog eens echt te gaan, maar ja, vergeten dus.
Marthy zei…
Verschillende leden van onze fotoclub wilden naar Deventer, Wieneke. Toen ik hoorde hoe druk het daar was en dat je misschien wel een uur moest wachten voor je toegang kreeg heb ik bedankt voor de eer. Ik ben allergisch voor dat soort drukte.
Marthy zei…
Bronkhorst is echt een aanrader, Bettie, de sfeer daar is zo gemoedelijk en het was er helemaal niet druk.
Mirjam zei…
Bronkhorst is sowieso al een heerlijk plekje om naar toe te gaan. Ik kwam er vorig jaar tijdens een van de fietstochten die ik met mijn broer doe. Ik vond het genieten zo midden in de zomer. Maar in deze tijd en dan geheel in teken van Dickens en/of kerst zal het ook prachtig zijn.
Fijne dag,
Liefs,
Mirjam
Marthy zei…
Ja, Bronkhorst is heel mooi, Mirjam. Ook ik kende het al van verschillende fietstochtjes.