Doorgaan naar hoofdcontent

Moestuinmaandag

Ik weet niet hoe het komt, maar mijn ratjes willen niet. De 'Rattes d'Ardèche' is een aardappelsoort die hier zijn oorsprong kent en het normaliter in deze grond uitstekend doet. Maar niet bij mij dit jaar. Op het hele stuk zijn er tot nu toe vier opgekomen waarvan de voorste nog de grootste plant is, die andere zijn plukjes waar geen groei in zit. Vanavond nog maar eens water geven en die ratten eens vermanend toespreken. Ik heb ze gelijk aangeplant met de 'Charlottes' op de foto hieronder en deze dames doen het uitstekend, komen mooi op. Nou ja, afwachten nog maar even.

Ze moeten nog kleur krijgen, de aardbeien, maar het ziet er veelbelovend uit. Het is hier erg zonnig op het ogenblik, dus het zou weleens hard kunnen gaan met die zomerkoninkjes.

Bietjes en verschillende soorten sla doen het goed, alles staat er fris bij. Eind van de week ga ik zowel bietjes als sla bijzaaien. Op rabarber na kan ik natuurlijk nog niets oogsten, dat duurt nog wel even. Maar het zier er allemaal prima uit, dus op de ratjes na ben ik tevreden.



Reacties