Doorgaan naar hoofdcontent

Moestuinmaandag

Ik zal vandaag de uien naar binnen halen, ze zijn genoeg gedroogd en er zou tegen de avond wel eens een onweersbui kunnen vallen, zei ik vanmorgen. Koud had ik het gezegd of die bui viel. Jammer dan, moeten ze nog maar wat langer blijven liggen.

De eerste tomaten zijn al geplukt, iedere dag heb ik nu wel een paar rode. Er zijn er veel dit jaar, dat wordt zeker tomatensaus inmaken. Zoals ik dat verleden jaar gedaan heb, met erbij courgette, uien en paprika's, is me heel goed bevallen. Tot het laatste potje is  het opgegaan, in de soep of als saus bij de pasta.
We hebben aardig wat perziken, maar helaas is de helft aangevreten door de vogels. Hoe dat nu komt weet ik niet, andere jaren hadden we daar nooit last van. Mart heeft de nog goede maar snel geplukt, die moeten binnen maar verder rijpen.

Reacties

Emie zei…
Als onze moestuin volgend jaar wat is vergroot, ga ik zeker uien telen. Wat ziet dat er goed uit! Ook hier slechte perziken dit jaar wij maar door een zieke perzikboom. Ach, we blijven tevreden moestuiniers
Marthy zei…
Zo is het, Emie, ik blijf tevreden. Vandaag een salade gegeten met o.a. aardappels in schil, spercieboontjes, slauitjes.
Vooraf een heerlijke courgettesoep. En dit alles uit eigen tuin!
Hier super veel tomaten o wat zijn ze heerlijk. De uien zijn voor het eerst sinds jaren mislukt :-(
Marthy zei…
Jammer van die uien, te nat geweest? Als troost veel tomaten, moet je maar denken.