Doorgaan naar hoofdcontent

Onze eigen Pont d'Arc

Op een uurtje rijden ligt de beroemde Pont d'Arc, een natuurlijke brug over de rivier de Ardèche. Daar hoeven wij niet naar toe, we hebben onze eigen Pont d'Arc, op vijf minuten rijden. Nu het zo warm is ga ik met buurvrouw Marie-Christine regelmatig op dit prachtige plekje zwemmen. Het water is heel helder maar koud. Dus het is een paar rondjes zwemmen in die diepe put en dan heerlijk op een grote steen je laten opdrogen door de zon. Meestal is er niemand wat een weelde is want dat is daar in die zuidelijke Ardèche wel even anders, daar krioelt het van de mensen.

Reacties

Muggenbeet zei…
Lijkt me een zalige plek, zeker als het er niet krioelt van de mensen.
Marthy zei…
De zwemplekjes, er zijn nog een paar van dit soort plekken, in onze vallei worden alleen maar bezocht door plaatselijke mensen. Echt een genot.
Marianne zei…
Bij mij ook. En ik hou mijn plekje ook lekker geheim. Voor de meesten is het ook te lastig om te bereiken. Boeken lezen, schrijven.. En van de week, wandelend ernaar toe, vijf everzwijntjes die me niet zagen of roken en een kwartier lang rondscharrelden op nog geen drie meter afstand. Ik heb zittend op een rots zitten kijken, geweldig! Fijn weekend, Marthy.
Marthy zei…
Wat lijkt me dat geweldig, vijf everzwijntjes en dan mijn fototoestel bij de hand. Jij ook fijn weekend, Marianne.
Marianne zei…
Je zult net zien, die lag thuis op de oplader... Het was een privémoment dus. Het waren nog marcassins, dus nog net geen half jaar, schattig. Doeg.
els en kurt zei…
Wat een prachtig plaatsje.
Marthy zei…
Er zijn echt hele mooie plekjes in onze vallei. Klein, maar fijn.