Doorgaan naar hoofdcontent

Moestuinmaandag

Alle plantjes die ik uit Nederland had meegenomen staan nu in de grond. Vooraan staan de aardbeien waar ik vandaag de eerste twee van heb geplukt,  om te proeven. Ik heb er een net over gespannen want ik merkte dat er van werd gesnoept, niet door de vogels maar door een grote groene hagedis. Iemand vertelde me dat die beesten wel van een aardbeitje houden. Verder hebben er slakken aan mijn net opkomende dahliaplanten zitten eten, een courgette plant vernield en ook de kleine bonenplantjes waren niet meer veilig voor deze veelvraten. Zoveel mogelijk halve plastic flessen over de teerste plantjes gezet, kunnen ze er niet meer bij.

Op de onderste foto rechts kun je nog een deel van de kleinfruittuin zien. Daar staan frambozen, braam, Japanse wijnbes, rode- en zwarte bessen en kruisbessen. Tegen de muur een perzik en twee perenleiboompjes. Verderop ligt nog een boomgaard. Op de foto is goed te zien dat onze grond verdeeld is over terrassen, de muren zijn zo'n anderhalf tot twee meter hoog. Het bovenste terras bestaat uit een grasveld met twee grote bomen en een border  met vaste planten. Veel tijd om me te vervelen heb ik niet, maar tussen neus en lippen heb ik vandaag nog wel een spannend boek uit gelezen.
 

Reacties

Emie zei…
Zo zeg, ik ben onder de indruk. Wat een hoeveelheden! Waarvoor zijn die terrapotjes die ondersteboven op een stokje staan langs de randen?
astrid zei…
ziet er weer gezond uit, heb van jouw aardbeienplantjes al 3 maaltjes afgehaald, heerlijk verse aardbeitjes op brood geen suiker want ze zijn lekker zoet
Marthy zei…
Die terrapotjes zijn gewoon voor het gezicht, Emie. Over de stokjes zal ik het een andere keer hebben.
Marthy zei…
Oh, wat leuk dat mijn aardbeienstekken goed aangeslagen zijn, Astrid. We hebben er vanavond ook een paar geproefd en ze zijn heerlijk, zo zoet. Er staat hier ook nog steeds een stek van de Japanse wijnbes voor je.
Anoniem zei…
Wat ziet je potager er super uit geweldig
XXX Renée
Marthy zei…
Ja, ik ben blij met m'n groentetuintje, Renée. Het zal er bij jou ongetwijfeld ook geweldig uitzien.
Dees zei…
Wow! Supernetjes.
Heerlijk zo`n tuin!
Marthy zei…
Wie weet wat jullie in de toekomst nog gaan verwezenlijken, Dees.