Doorgaan naar hoofdcontent

Behelpen


Omdat mijn keuken pas in augustus geïnstalleerd gaat worden gebruik ik de bijkeuken nu als keuken. Wie daarbij denkt dat dit behelpen is heeft het mooi mis. Ik denk dat menig vrouw zou wensen zoveel ruimte te hebben in haar keuken en dan met name zo'n werkblad. Daar begon het allemaal mee. Er stonden al een paar jaar twee zware marmeren bladen buiten tegen de gevel, krijgertjes van onze oudste zoon en schoondochter. Die wil ik in de bijkeuken, zei ik tegen de timmerman, maak er maar iets onder. Onder dat vierkante blad moet de wasmachine komen en onder dat langwerpige blad nog een extra plank.Ik zal wel even weggeweest zijn voor boodschappen of zo, in ieder geval, toen ik terugkwam stond dit gevaarte er en waren ze al aan het passen hoeveel tegeltjes er nog achter moesten. Voorlopig kan je afwasmachine er wel onder, werd er gezegd, laat die wasmachine nog maar even in de badkamer staan. Nou, daar zegt niemand nee tegen!

Een witte porcelijnen wasbak ernaast en daarnaast paste precies de koelkast. Had ik natuurlijk al lang allemaal zo uitgerekend, dus dat verbaasde me niet. Aan de andere kant twee kastjes, erfstukken uit de grote woonkeuken bij Mart thuis en daarnaast nog een dubbele stellingkast. Op de plek van de oven komt straks een vriekist te staan. Nou, is dit luxe of niet?


Reacties

Emie zei…
Enorm luxe. geen andere keuken meer nodig. Leuk die kastjes uit de voormalige woonkeuken!
Marthy zei…
Die kastjes zijn ruim vijftig jaar geleden gemaakt door de ooms van Mart, die een aannemersbedrijf hadden. Ik heb er nog een staan in mijn inloopkast achter mijn slaapkemer.