Doorgaan naar hoofdcontent

Begin van de bouw

Dit pallet cement is gisteren gebracht samen een vracht mélange (zand en grind) en tien matten betonijzer. Donderdag komt Courby met de tweede helft van wat nodig is voor de betonvloer. Ondertussen ligt het cement beneden met behulp van de bouwlift die je nog net uit de schuur zien steken en wordt op dit moment de mélange naar beneden gestort met de kruiwagen. We hebben nu hulp van twee sterke kerels en dat scheelt een beetje veel. Al het hout van de verdiepingsvloer, balken en planken, is naar beneden gebracht. Daar ligt het niet in de weg en het meeste zal op een later tijstip wel in de kachel belanden. In de allergrootste stenen, ik kan beter zeggen rotsblokken, die waren blijven liggen gaat nu de boor waarna ze in stukken worden gehakt. En wat doe ik? Ik heb na veel heen en weer gebel en nogmaals de tekening en de offerte gecontroleerd te hebben, uiteindelijk Courby opdracht gegeven de balk- en broodjesvloer te bestellen. Het kost veel geld dus laten we hopen dat zij en ik elkaar goed begrepen hebben. Verder zorg ik voor de aanvoer van voedsel voor drie zeer hongerige monden, wat ik met plezier doe.

Reacties