Doorgaan naar hoofdcontent

Grote zus

Ik ben nog wel gaan lopen vanmorgen met mijn Nordic Walking groep en natuurlijk natgeregend, maar na een droge broek en een kop koffie ging het wel weer met me. Verder is het hier de hele dag droevig geweest, ook geen weer voor een fotootje. Dus nog maar eentje uit de oude doos, een die me heel dierbaar is. Dit is namelijk de enige foto waar ik samen met mijn jong overleden zus op zit. Jopie, geboren op 28 april 1943, was de eerstgeborene in ons gezin. Zij is het rechtse meisje op de bovenste rij. Daaronder links Gré met daarnaast rechts, Hennie. Het kleine moppie op de onderste rij rechts ben ik, hier ruim drie jaar oud. Ik ben van februari 1949, Jopie is 22 september 1952 overleden en deze foto is duidelijk in de zomer genomen. Haar dood, ze stierf aan tetanus, is mijn vroegste jeugdherinnering. Wie de leuke jonge vrouw en de andere drie kinderen op de foto zijn weet ik niet. Als er iemand is die dat afgescheurde hoekje kan fotoshoppen, hoor ik het graag.
 

Reacties

wat een leuke foto tante Mart! Fijn dat je af te toe zulke foto's plaatst. Ik kan ze dan downloaden.
Marthy zei…
Ik had haar graag beter leren kennen. Jammer, dat ik mijn twee oudste zussen ben verloren.
karel zei…
het meisje links is volgens mijn betsie poel die jongen is meen ik cris van der klugt de jongendame is meen ik lenie van der klugt hunnie vader was koster in de katholieken kerk ze woonden in het huisje naast het juvenaat lenie werkten bij ons net zoals eliesbeth urlus maar wie het meisje beneden midden is weet ik niet lijkt mee een roelevelt maar waren volgens mijn ouder
Marthy zei…
Karel, wat heb jij een goed geheugen, om jaloers op te zijn.
Leuk om te weten wie die mensen zijn, bedankt.
Lida zei…
Hoi Marthy. Ik heb het afgescheurde hoekje ge-foto-shoped. Misschien heeft iemand het allang gedaan, maar goed. Hier is ie.
Bij de link

http://tinyurl.com/o7wrvu2


Marthy zei…
Wat ontzettend lief van je, Lida. Ik heb de foto opgeslagen en ga hem laten afdrukken. Dank je wel.