Doorgaan naar hoofdcontent

Actiecomité

Tot ons afgrijzen, en van veel buurtgenoten, zijn ze boven bij Issamoulenc Eglise een reusachtige schuur aan het bouwen. Je zou het misdadig kunnen noemen want die plek is zo mooi, zo sereen met dat oude kerkje dat het eerder tot een beschermd dorpsgezicht uitgeroepen zou moeten worden. Kijk  hier even naar de foto die ik eind juni maakte, nog een ongeschonden beeld. Ik heb er begrip voor dat boeren ook moeten leven, maar deze mensen hebben heel veel grond, de schuur had ook ergens lager gebouwd kunnen worden. Tsja, onze burgemeester is ook boer en de dichtstbijzijnde buurman! Vanmorgen heb ik met Marie Christine op haar verzoek foto's gemaakt van de schuur en omgeving. Zij wil een actiecomité oprichten en is al bezig te controleren of de vergunningen die afgegeven zijn helemaal kloppen. Het is een felle, onze Marie, die rust niet voordat ze al het mogelijke gedaan heeft.

Reacties

Wietske zei…
Bij deze mijn steun voor de het burgerinitiatief....of kennen ze dat in Frankrijk niet.
Wens Marie succes en wellicht zijn deze foto's (oud en nieuw) wel het middel om mens en media te informeren.
suze zei…
Hoi Marthy, wat erg zeg dat ze daar zo'n schuur gaan bouwen. Ik herkende het mooie kerkje onmiddelijk in die mooie omgeving. Prachtige foto. Ik hoop dat ze hem af moeten breken. Zet mijn handtekening ook op de lijst. Groetjes Suze.
Maria en Kees zei…
Wat een misdadig plan om op dat ongelofelijk mooie plekje zo'n schuur te bouwen. Zien die fransen dan helemaal niet wat ze aanrichten? Ja, wat kun je doen. Protesteren, tegen beter weten in, vrees ik. Maar steun Marie Christine in ieder geval van harte van ons!
Kees en Maria