Doorgaan naar hoofdcontent

Vuilnis

Toen we zeventien jaar geleden hier kwamen vroeg ik na een paar dagen aan mijn buren waar ik met mijn vuil naar toe moest. Nou, dat was een dorpje verderop, ik zou het vanzelf wel tegenkomen. En inderdaad, je rook het al van een afstand, een echte vuilnishoop, zoals wij ze vroeger kenden. Tot ons afgrijzen zagen we er van alles liggen; oude koelkasten, accu's, vaten met ?? en zelfs hier en daar een stuk asbest. Af en toe schoof een shovel er wat grond over en storten maar weer. En dat alles in een prachtige vallei. De Fransen zaten er niet mee, heel normaal vonden ze het. Gelukkig hebben we nu de déchetterie, zoals het Nederlandse afvalbrengstation, in Les Ollières, wel een half uur rijden bij ons vandaan. Maar in combinatie met zand en cement halen hebben we weer een enorme berg troep opgeruimd vandaag.

Reacties