Doorgaan naar hoofdcontent

Verweerd

Vooral die houten kar achter dat oude trekkertje vond ik de moeite waard voor een foto. De verweerde kop van de boer komt ook door de drank, vertelde vriendin Thea me. Maar goed, hij schijnt zijn leven gebeterd te hebben en was nu ijverig jonge kastanjebomen aan het planten. Van oudsher is de Ardêche het land van de kastanjes en met meer dan 50% van de in Frankrijk geteelde kastanjes het departement met de hoogste productie. In het najaar gaan er grote netten onder de bomen en worden de kastanjes geraapt of, zoals we een keer gezien hebben, machinaal opgezogen. In de dorpen komen de opkopers dan de zakken wegen en kopen. Hopelijk wordt het boertje oud genoeg om te oogsten onder zijn nieuwe bomen.


Reacties

Wietske zei…
De foto's maken de blog, het ziet er prachtig uit! Hierdoor begint het enorm te kriebelen om snel richting de ardeche af te reizen. De zomer duurt nog te lang en bovendien wil ik ook nog een beetje genieten van die heerlijke houtgeur.
Anoniem zei…
Hoi Marthy,

Ik had eerst een reactie via m'n google account geplaatst. Dit is gemakkelijker inderdaad. Leuke foto's maak je. Ik verwacht t.z.t. ook foto's van jullie kleinkinderen. Een heerlijke verblijf in de Ardeche en met jullie daktent avontuur toegewenst.

groeten van Frans en Jody
Unknown zei…
Hallo Marthy en Martin,

Hier een berichtje van een nieuwe nieuwsgierige volger, de foto's zijn nog steeds de moeite van het bekijken waard. Ik wens jullie een fijn en gezellig verblijf de komende 7 weken in de Ardeche.

Groetjes,

Adrie en Anja